The World's Leading
Pop & Jazz Orchestra

Winnaar van 4 Grammy Awards
21 Grammy Nominaties

Week van nalaten aan cultuur

Het landelijke platform Nalaten aan cultuur, waar het Metropole Orkest bij is aangesloten, lanceert de Week van nalaten aan cultuur. Van 1 tot en met 5 november voeren de instellingen een gezamenlijke publiekscampagne, met als thema Inspireer een generatie, laat na aan cultuur. De campagne gaat over dat magische moment, die eerste vonk die overslaat als kinderen met kunst in aanraking komen. Dat gebeurt dagelijks in musea, theaters en podia van Nederland.

U kunt het Metropole Orkest helpen om zijn bestaan en bijzondere positie voor de toekomst te verzekeren met uw nalatenschap. U levert een extra en blijvende stimulans aan de waarde die het orkest heeft voor de cultuur in Nederland, maar ook voor onze maatschappij door het Metropole Orkest voor de volgende generatie te kunnen behouden. Schenkingen van muziekliefhebbers helpen het orkest ook bij het organiseren van projecten op het gebied van educatie en talentontwikkeling en het waarmaken van zijn artistieke ambities. Lees verder op www.mo.nl/inspireer-een-genratie.

Noraly Beyer, journalist en presentator, een van de ambassadeurs van het platform Nalaten aan Cultuur: ‘Ik ben zeer betrokken bij de culturele sector want juist kunst en cultuur brengen verdieping en leren je met een open blik naar elkaar en naar andere culturen te kijken. Verhalen moeten worden verteld. Nu maar ook in de toekomst. Zo wordt het culturele erfgoed van Nederland in alle diversiteit behouden. Nalaten aan cultuur zorgt dat ook onze toekomstige generaties die verhalen blijven horen en leren van die open blik. Het houdt de geschiedenis levend en draagt bij aan de maatschappij’.

Op de website www.nalaten-aan-cultuur.nl presenteren 36 culturele instellingen zich met informatie, met mogelijkheden voor advies en om in gesprek te gaan over nalaten. Het is het eerste landelijke platform (gestart op 16 december 2020) voor nalaten aan een cultureel goed doel.