The World's Leading
Pop & Jazz Orchestra

Winnaar van 3 Grammy Awards
17 Grammy Nominaties

Zei er iemand leeuw?

woensdag 3 juli 2013

Tijdens de Cannes Lions 2013 is de actie Metropole Tweetphony met de gouden leeuw bekroond in de categorie PR. Daarmee incasseerde deze actie de achtste onderscheiding.

Eerder dit jaar kwam de Tweetphony voor de volgende onderscheidingen in aanmerking:
Zilveren Esprix Award, SAN accent (categorie non-profit), Silver SpinAward (social media), Silver Spinaward (Content), ADCN, golden lamp and silver lamp, Golden Medal of Montreux, Webby Award for best Entertainment Website, IAC (internet advertising competition) en Best Music Social Media campaign.

Twitterconcert
Onder het motto ‘Laat het Metropole Orkest spelen’ ging vrijdag 26 oktober jl. de Metropole Tweetphony in première. Deze eerste Tweetphony ter wereld vroeg aandacht voor het met opheffing bedreigde orkest. In de Metropole Tweetphony speelde het Metropole Orkest muzikale tweets die door twitteraars wereldwijd waren ingestuurd.
Bekijk case film 1
Bekijk case film 2

Componist voor een dag
Iedereen kon via tweetphony.nl zelf een kort muziekstuk van 140 tekens componeren. De website vertaalde deze compositie naar een Tweet die naar het Metropole Orkest werd getwitterd. De meest interessante tweets werden binnen een half uur gearrangeerd en vervolgens door het 52-koppige orkest gespeeld. Elke componist ontving na zijn uitvoering een twitterbericht met daarin een link van de video-opname van zijn Tweetphony. De Metropole Tweetphony was via tweetphony.nl ook live te volgen.

Creatief actievoeren
Alex Herwig van bureau Havas Worldwide was samen met Jeroen Thissen verantwoordelijk voor Tweetphony. Herwig: ‘Tweetphony is natuurlijk eerder creatief actievoeren dan reclame maken. Door on- en offline te combineren werd het bovendien een heel echt project, heel tastbaar. Mensen konden écht het orkest laten spelen. Ik heb die dag meerdere keren kippenvel gehad toen ik die 52 man hoorde spelen. Terecht dat het Metropole Orkest gered is!’

Lees het artikel in Adformatie