The World's Leading
Pop & Jazz Orchestra

Winnaar van 4 Grammy Awards
24 Grammy Nominaties

MO speciale gast bij Deze Plek: Daft Punk vs Blues Brothers

Om media op deze website te kunnen weergeven moet u marketing cookies toestaanZelf instellen

Vandaag verschijnt een bijzondere samenwerking tussen het Metropole Orkest, Deze Plek en Divimove. Het orkest heeft meegewerkt aan een rapbattle tussen Daft Punk en de Blues Brothers. Hoofd Marketing Chiel de Leeuw: “We zijn al langer in goed contact met Divimove omdat zij als geen ander weten hoe je in deze tijd met videocontent op kan vallen. Zij hebben bij dit project als matchmaker opgetreden tussen het orkest en Deze Plek. Het resultaat is een battle, maar wat ons betreft is het vooral een samensmelting van popmuziek en popcultuur”.

Mike Hoorman, verantwoordelijk voor de productie van de content op Deze Plek, was direct enthousiast toen Divimove de samenwerking voorstelde. “Normaal gesproken nemen we de video’s met de karakters op in onze green screen studio. Om nu ineens live tussen zo’n indrukwekkend orkest te staan en op die manier de leefwereld van digital natives samen te brengen met die van het Metropole Orkest was heel gaaf!” Influencers Timo Miedema en Lars Peterzon treden in de battle samen met het orkest op in hun rol als de Blues Brothers, waarbij ze het opnemen tegen DJ Duo Daft Punk, gespeeld door Mike.

Op het YouTube kanaal Deze Plek nemen bekende karakters uit de wereld van films, games en muziek het tegen elkaar op in een rapbattle, vaak gespeeld door influencers. Populaire battles zijn bijvoorbeeld die met superhelden Thor vs Wonderwoman, voetbal iconen Mbappé vs Haaland en de video waarin Among Us karakters het tegen elkaar opnemen. De rapbattles op het kanaal zijn inmiddels al meer dan 10 miljoen keer bekeken.

Divimove is Europa’s grootste internationale Talent Agency & Studio met kantoren in Berlijn, Keulen, Amsterdam, Milaan, Stockholm, Kopenhagen, Madrid en Parijs. Divimove ontwikkelt, produceert, beheert en distribueert videocontent voor talenten, labels, merken en ngo’s die bij doelgroepen over de hele wereld terecht komt via ieder relevant platform – van YouTube tot Instagram, Snapchat, Twitch of TikTok.